Om ordening aan te brengen moet men kiezen voor een systeem.

En dat is nog niet zo makkelijk, gezien de oneindigheid aan mogelijkheden.

De onderliggende structuur geeft houvast aan de talloze elementen, maar toch ligt chaos op de loer.

Want als een boodschap niet eenduidig is, wat wordt er dan selectief opgenomen!

Een enkel onopgevuld vierkantje kan meer aandacht vragen dan verantwoord en volledig de aandacht van het totaal trekken.

Het blijft gewoon mieren en het oog trekken tussen twee punten, waardoor grote onrust ontstaat.

Het beeld doorgronden wordt dan een kwestie van verdeelde aandacht.

One thought on “Om ordening aan te brengen moet men kiezen voor een systeem.

  1. Belangrijk gegeven in de fotografie…..Wat wil je laten zien, en hoe trek je de aandacht daar waar je die hebben wil. Toen ik begon met fotograferen was ik zo gefocust op het onderwerp dat ik wilde fotograferen dat ik het totaalplaatje niet in me opnam waardooor je vaak storende zaken meenam in de compositie.

    Bedankt voor je bezoekje aan m’n log Anki

Geef een reactie

