De waarheid van het ei.

Eerlijk gezegd vraag ik me af waar het gezonde boerenverstand gebleven is. Verteerd onder het juk van de industrie, het grote geld, de enorme vraatzucht en de incompetentie om te beseffen dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

De chemische manipulatie van zowat alles om ons heen heeft het brein schijnbaar gericht op maar een punt. ‘Ik neem waar dus ik ben waarheid en heb recht op deze waarheid’. En als het niet bevalt dan sterf maar want ik heb niemand nodig.

Ik bezit het onroerend goed, deel de contracten uit en bepaal wat er verkocht mag worden. Dat er andere waarheden zijn is totaal irrelevant en dat de onderkant van de markt andere wegen moet zien ook. Want mijn klant is geen koning, dat ben ik.

En dat zal ik laten voelen ook, liever geen verkoop dan anderen ruimte gunnen en liever leegstand dan ook maar een cent inleveren.

Daarmee vestig en bevestig ik de oude orde, want echte vernieuwing brengt me te dicht bij die andere mens. En zou wel eens het geloof in me los kunnen maken dat ik dat ook ben.

De waarheid van het ei.

Geef een reactie

