De liefde ligt op straat, wat een tuintje onderhouden al niet brengt.

Mijn vader is op het moment minder mobiel, of beter gezegd, helemaal stilgezet. Omdat de man het woord  werken uitgevonden heeft is dit een niet onverdeeld genoegen. De klaagzang is multi en wij kinderen moeten iedere dag weer oplossingsgericht handelen.

De hark maar ter hand genomen dus en een aanslag op de voortuin gepleegd. Het lijkt wel herfst, nog nooit zoveel dorre en bruine bladeren gezien dan dit jaar. In gedachten verzonken bemerk niet direct dat er een fietser stopt.

‘De dochter des huizes’ vaag ken ik de blonde man, half voorover hangend over het stuur van zijn fiets. ‘Heb je broer lang niet meer gezien’! Nu heb ik er drie, dus al harkend vraag ik welke. Na enig aftasten concludeer ik dat het de jongste moet zijn. En ja, waar hangt die uit, waarschijnlijk even de waslijst aan opdrachten aan het ontwijken. Dus mompel ik even iets over ‘zonnig weer en uitjes’. Ondertussen zoek ik mijn geheugen af naar een naam.

‘Ik woon hier een stukje verderop, op de hoek van de straat’. Langzaam begint me iets te dagen, de jeugd is nog wel zichtbaar in zijn gezicht. Waardoor ik ook mijn intuïtief  bemerkingvermogen bevestigd voel. Wat men in de volksmond groepeert onder ‘niet helemaal oké’. Dus pas ik mijn houding welwillend aan en ga licht geamuseerd op zijn vragen in. Ondertussen me wel indekkend voor een al te intiem gesprek door ijverig door te harken.

Toch komen we bij mijn privé status uit en wel of ik voorzien ben in een partner. Zelf is hij de jongste van 14 kinderen, waarvan er 7 zijn gescheiden. ‘Tegenwoordig scheidt 70% van de stellen, dus in ons gezin valt het nog mee’. ‘ Ja, zelf ben ik een moederskindje’ een logische verklaring voor het niet hebben van een partner.

‘Maar ja, alleen tussen vier muren is toch ook maar alleen’.

Als ik trek heb mag ik graag eens langskomen en bovendien wil hij ook best mijn partner worden. Zo snel kan het dus geregeld zijn.

Geef een reactie

